zaterdag 18 augustus 2012

Sanur, vrijdag 10 augustus 2012....

Vandaag zullen Mon en Jean teruggaan naar Ambon. Voor vertrek zullen ze nog een keer naar Denpasar gaan op zoek naar dat ene bijzondere pompje.
Elva, Sandra en ik ontbijten bij Luthu's en besluiten naar de markt in Ubud te gaan. De anderen zijn weg en we hebben om een uur of 13 afgesproken met ze, maar dat zou best eens kunnen uitlopen.... dus onze tijd goed gebruiken.
Tony heeft een auto voor ons geregeld. De chauffeur maakt een eerste stop bij een souvenirs winkel, maar dit is niet wat de meiden in gedachte hebben en dus zitten we 5 minuten later weer in de bus. Hij probeert nog het apenbos en de vogeltuin..... Nee meneer.... de meisjes willen shoppen en leuke dingetjes kopen voor vriendinnetjes en vriendjes en familie op Ambon.

Zo gezegd, zo gedaan...... wel op tijd weer richting homestay. We komen om half 2 ongeveer aan en besluiten te gaan lunchen aan het strand met ons allen.
Dat wordt lachen....

The four of us after lunch....
Mon is stoer en doet of hij al de gerechten kent.... de meisjes daarentegen vinden het best eng om een bestelling te plaatsen. Jean is meer bekend met al dat "vreemde". Uiteindelijk nemen de meisjes wat Mon ook neemt : Beefsalad......
Heb nog nooit mensen zo hun best zien doen om iets door te slikken. Uiteindelijk niet opgegeten en voelden zich schuldig.... Heb ze duidelijk gemaakt dat ik hetzelfde voel als ik aan papeda denk.... dus opluchting bij hen...

Saying goodbye at the airport....
Om 16 uur staat de auto klaar om Mon en Jean naar het vliegveld te brengen. Mijn god wat een bagage.... uiteindelijk blijkt het om 46 kilo te gaan.... exclusief handbagage. De 6 kilogram moeten ze betalen.... totaal 18.000 IDR. Nog geen 2 euro dus!!!
Wordt een beetje emotioneel afscheid... pffffff.........

Met Elva en Sandra weer het busje in en we laten ons afzetten in Kuta en de meisje nog even winkelen. Eten doen we bij de Kopi Pot. Wederom worden er weer vele shirtjes en shortjes gekocht.... Ik ben nummer 1 op gebied van tawar.... ze lachen zich rot en laten mij het werk doen. Ik geniet echt van deze meiden.

Die avond gaan we vroeg naar bed, want de volgende ochtend staat de Kintamanitour op ons programma. Betekent om 7.30uur ontbijten en om 9.00 uur te vertrekken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten