dinsdag 21 augustus 2012

Sanur, dinsdag - 21 augustus 2012...

Dit beestje laat zich
tijdens het ontbijt regelmatig
zien....
Wat heb ik gister gedaan..... dinsdag de 21e augustus..... denk... denk ... denk...

's ochtends om 9 uur heb ik een afspraak gehad met Ineke. Ineke is werkzaam bij de Nederlandse school alhier. Ik ben met haar in contact gekomen via Richard. Al deze mensen komen uit Nederland en zijn nu woonachtig op het prachtige Bali.
Met Ineke kennisgemaakt en verhalen over het wonen in Bali en natuurlijk over de school gesproken. Misschien volgende jaar even een kijkje nemen en misschien zelfs iets gaan doen op dat schooltje. Ik ben me dus een beetje aan het oriĆ«nteren op een eventueel langer verblijf op Bali. Dan wil ik graag mijn tijd op een prettige en zinnige manier doorbrengen.... vandaar dus.

Na het ontbijt even bij Ron en Carol langs gegaan om m'n verhaal te doen. Blijken ze beiden niet lekker te zijn. Naar om te zien en al helemaal niet fijn om ze alleen achter te laten. Heb ze zwarte thee gebracht, omdat ooit een oude vrouw in Bandung mij zwarte thee bracht toen ik zo ziek was.
Om 12 uur had ik mijn volgende afspraak met mensen van een mensenrechten organisatie. Ze kwamen me hier ophalen. Voor vertrek even bij de receptie langs om te zeggen dat Ron en Carol ziek zijn en of ze af en toe even een kijkje wilden nemen.

(hmm.... merk opeens dat het Nederlands me slecht afgaat nu en dat ik fouten aan het maken ben.... oeps.... Te lang geen Nederlands hoeven praten...)

Ik heb een gesprek met Budawati en Wulan Prami. Vreselijk interessant om met heb te praten. Beide jurist ... de een al jaren en de ander net afgestudeerd. Zo goed om te horen dat ze mensen met weinig inkomen voor niets helpen en mensen met veel geld laten betalen. Ze zijn bezig met bewustwordingsprocessen op gang te brengen onder de mensen. Dan gaat het voornamelijk over huiselijk geweld. Ook hier komt dit veel voor....
Met de dames van APIK-Bali...
We zitten heerlijk aan het strand te eten en te babbelen. We spreken af dat we contact houden en volgend jaar samen iets gaan doen. Ik denk dat het de Empowerment training gaat worden. Ontzettend spannend. Mijn bahasa is nog lang niet wat het moet zijn, maar er zijn altijd mensen die kunnen vertalen naar het Engels.... moet lukken dus. Kijk er nu al naar uit.

Dat waren de belangrijkste zaken van dinsdag de 21e augustus!

Groetjes,
Ans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten